12. září 2013

Hry, zajímavosti, vývoj, průmysl... vítejte v MUGS blogu

Milí herní spolupachatelé!
     
Vítejte na blogu MU Game Studies, uvolněné platformy, kde máme prostor formulovat názory, přibližovat netypická témata ohledně digitálních her, herního průmyslu, designu, tvorby a celkové produkce jednoho z nejvýraznějších zábavních artiklů současnosti.

Zde na blogu může participovat kdokoli, kdo má zájem. Zároveň nejste limitováni strukturou textu, jako je to u akademicky laděných textů na hlavní stránce československých herních studií - gamestudies.cz ...



<počítačové, digitální, deskové, vzdělávací... ale pořád hry>
Hra je v podstatě jednoduchá věc. Je to systém pravidel, objektů a určitého herního rytmu. To nám pro začátek stačí. A s tímhle balíkem si mi lidé hrajeme a říkáme tomu hra.

I když je to vážně jednoduché, do důsledku ohraničit, co to je ta hra a jaké to vlastně je, to hraní... co u toho člověk dělá a kde všude se můžou hry vyskytnou...? Na tom si už vylámat zuby jde.

V tomto blogu proto neklademe hranice žádnému žánru. Je pravda, že se budeme hrabat hlavně v digitálních hrách, převážně v hrách na PC a konzole, společně s hrami na mobilní platformy, ale témata v příspěvcích se budou zabývat také hrami na živo od LARPů po sběratelské karetní hry a dlouhé večery s DMkem/PJem.

<hry vyrábět umíme v naší zemičce dobře>
O tom, že hry stojí za to poznat a o tom, že zrovna ty digitální hry mají na náš běžný život vcelku velký dopad není pochyb. Existuje mnoho zajímavých a důležitých jevů, sil a trendů, které hýbou světem technologií, designem služeb, vzděláváním a fungováním trhu. A mnoho příčin takových změn můžeme hledat v herním průmyslu nebo v kultuře hráčů a fanoušků, kteří hry nejen konzumují, ale využívají hry jako nástroje.

Dělat hry taky může být docela byznys, i když po pravdě řečeno, pro nováčka na trhu to není žádná sranda a ani sebelepší crowdfundingová kampaň nemusí zaručeně vyústit ve stabilní měsíční mzdu.

Češi a Slováci jsou ale šikovní. Máme tu 2KCzech, Madfinger, Geewa, Cinemax, Bohemia Interactive, Rake In Grass, Cauldron, Pixel Federation... a mnoho mnoho dalších schopných lidí, od kterých by se mohli učit nejen studenti, ale i my, zájemci o digitální hry a je jedno, jestli chcete hry vytvářet, hrát nebo je "jen" lépe pochopit.

<hráči, vývojáři, studenti, akademici, markeťáci, designéři, QAáci, teoretici, larpáci, deskové kluby, progameři - mluvme, pišme, sdílejme zkušenosti>

Těším se na vaše příspěvky! Od herních studií po všechno herně zkoumavé nebo jednoduše nostalgicky vzpomínající!


Zdeněk

zakladatel MU Game Studies, o.s.

Žádné komentáře:

Okomentovat